X
تبلیغات
سران دفاتر اسناد رسمی
تشکر و قدر دانی

اینجانب به نمایند گی از سران دفاتر حوزه ثبتی جیرفت وعنبر آباد  از زحمات عدیده سردفتر 3 یزد جهت رفع مشکلات سردفتری تشکر وقدردانی نموده واز خداوند منان طول عمر و سر بلندی را برایشان آرزومندم

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام شهریور 1391ساعت 9:52 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
به نقل از وبلاگ جامعه سردفتران یزد رئیس و نایب رئیس و نماینده جامعه در پیگیری شکایات علیه راهور صبح امروز یکشنبه 17 اردیبهشت با توجه به وقت قبلی با رئیس دیوان محاسبات دولت در استان یزد دیوار و گفتگو کردند در این جلسه که علاوه بر ریاست دیوان محاسبات . نماینده حقوقی دیوان نیز حضور داشت نامه جامعه سردفتران یزد در خصوص تضییع حقوق دولتی ناشی از عملکرد فراقانونی راهور و مراکز تعویض پلاک به رئیس دیوان تسلیم و توسط نمایندگان جامعه نحوه برخورد و رویگرد مراکز و راهور در خصوص نقل و انتقالات وسائط نقلیه و عدم رعایت مقررات قانونی در فرایند تعویض پلاک و نقص ماده 29 قانون تخلفات رانندگی و بی توجهی به حقوق دولت اعم از مالیات و عوارض و حق الثبت موضوع مواد 42 و43 قانون مالیات برارزش افزوده و ماده 123 اصلاحی قانون ثبت تشریح و لزوم جلوگیری از این حرکت خلاف مقررات نیروی انتظامی درخواست گردید رئیس دیوان محاسبات دستور پیگیری امر را به نماینده حقوقی دیوان صادر تا با هماهنگی نماینده جامعه و مدارک و مستندات ارائه شده گزارش لازم تهیه و پیگیری گردد در پایان جلسه جناب آقای کریمی سرپرست اداره کل استان یزد نیز در این جلسه حاضر و طی سخنانی به تشریح اقدامات راهور و تضییع حقوق دولتی و کاهش حق الثبت ناشی از نقل و انتقالات خودرو در خارج از دفاتر و نقص اشکار ماده 29 قانون تخلفات رانندگی پرداخت و تعیین و تخصیص پلاک انتظامی بنام شخص را مورد انتقاد قرارداد و در خاتمه خواستار رسیدگی به موضوع گردید

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام شهریور 1391ساعت 9:34 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسم الله الرحمن ارحیم

هنوز امید واریم که اسناد قطعی منقول مانند گذشته خواهد شد اما خبرهای جدید حاکی از آن است کم کم باید غزل خداحافظی خواند چرا که قانون براحتی کنار گذاشته شد به موجب ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 89/12/8 نقل وانتقال هر نوع خودرو به موجب سند رسمی و منحصرا توسط دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور انجام می شود  وهر نوع نقل وانتقال خودروها در خارج از دفاتر اسناد رسمی تحت هر عنوان بدلیل عدم صلاحیت ذاتی باطل می باشد  با این وجود دفاتر اسناد رسمی  چه کار کنند 

سردفتر 159 جیرفت بهروز جان فزا

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم شهریور 1391ساعت 8:35 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسمی تعالی

گذشت خصلت مردان بزرگ است این دفعه هم از تو می گذریم ولی ...........

داستان از اینجا شروع شد یکی از دوستان دوران تحصیلی دبیر ستان به دفترم مراجعه وتقاضای تنظیم یک سند رضایت نامه از طرف برادرش نمود بنده بر حسب قانون به وی گفتم باید  رضایت دهنده در دفتر حاضر واسناد را امضا نماید وگر نه هیچ دفتر خانه ای کاری برایت انجام نمی دهد اما وی گفت فردا کپی از سند برایت می آورم آقای قانونی، و رفت روز بعد آمد وکپی از سند ارایه داد  و گفت همکارت محبت کردند و سند  را زدند ولی شما همکلاسی کوتاهی کردی  حال همکار گرامی با این کارت اعمال ذیل را انجام دادی:

شغل سردفتری را وسیله ای جهت سود سازی و پول سازی قرار دادی وغیره که تفسیر بیشتر آن واگذار می کنم به همکاران  عزیز  ولی این حدیث پیامبر (ص) را در ذهن داشته باش ثر وتمندی به کثرت مال ومنال نیست ثروت حقیقی آنست که روح بی نیاز باشد  با تشکر واحترام سردفتر 159 جیرفت بهروز جان فزا

+ نوشته شده در  چهارشنبه پانزدهم شهریور 1391ساعت 6:57 بعد از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
طبق قانون دفاتر اسناد رسمی ُدفاتر ثبت باید به امضای نماینده دادستان برسد.واین در حالیست که دفاتر اسناد شهرستان کوچکی مانند جیرفت  بدون در نظر گرفتن جمعیت و لحاظ هر۱۵۰۰۰نفر یک دفترخانه ،به  ۲۵ دفترخانه رسیده ،و دفاتر ازدواج هم حدود۲۰ دفترخانه میباشند.و واقعا" امضای حدود ۵۰دفتر در ساعات اداری  برای نماینده دادستان بسیار مشکلُ و در ساعات غیر  اداری هم تکلیفی شاق میباشد که  به قول نماینده دادستان هیچگونه وجهی هم بابت این زحمت اضافه به وی برداخت نمیگردد.اگرچه این امر از وظایف ذاتی دادستان میباشد که به نماینده وی تفویض  شده است ولی بالاخره چون اداره ثبت سالیانه ملیاردها ریال حق الثبت از طریق دفاتر اسناد رسمی وصول مینماید، یاباید توسط اداره ثیت اسناد و از محل۴درصدی که تاکنون به هیچیک از سران دفاتر اسناد رسمی پرداخت نشده است زحمات نماینده دادستان را جبران نماید، و یا آنکه دادسرا  اضافه کار ی را برای وی در نظر بگیرد.و بهتر آن است که هرچه زودتر سیستم سنتی ثبت دفاتر برچیده شود.همانطور که دفترنماینده ثبت و دفتریار منسوخ گردید و هیچ اتفاقی هم نیفتاد!

                                                                                                فرود  رفعتی

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم شهریور 1391ساعت 5:19 بعد از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
تسهیل تنظیم سند اجاره در دفاتر رسمی

حجت الاسلام محمدجعفرمنتظری رئیس دیوان عدالت اداری گفت: هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به تنظیم سند اجاره در دفاتر اسناد رسمی بدون نیاز به اخذ مفاصا حساب رآی داد که به موجب رآی هیات عمومی دیوان عدالت اداری ماده9 اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد ابطال شد.به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران علی رغم وجود ماده9آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی مصوب30دی ماه 86 هیات وزیران(که در اجرای ماده 7 قانون تسهیل تنظیم اسناد و پس از تهیه آن توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دادگستری به تصویب رسیده بود)به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی بدون توجه به مفاد قانون در دفاتر اسناد رسمی (که دفترخانه هنگام نقل و انتقال عین اراضی و املاک مکلف به اخذ مفاصا حساب از دارائی شده و هنگام انتقال منافع هیچ تکلیفی ندارد) درخواست اصلاح ماده9 آئین نامه اجرائی قانون مذکور از هیات وزیران مطرح شد که به تصویب رسید و پیرو آن سازمان ثبت اسناد و املاک نیز طی بخشنامه ای با استناد به ماده 9 اصلاحی مذکور دفاتر اسناد رسمی را مکلف به اخذ گواهی از وزارت دارائی هنگام تنظیم اسناد اجاره کرد.

این در حالی بود که هنگام تنظیم سند اجاره موجر هنوز بدهی به وزارت دارائی نداشته و تا تیر ماه سال بعد برای تقدیم اظهار نامه فرجه قانونی دارد. پس از این اقدام با پیگیری های صورت گرفته از سوی برخی سردفتران اسناد رسمی که منتهی به رآی هیات عمومی دیوان عدالت اداری شد مصوبه هیات وزیران ملغی و لذا دفاتر اسناد رسمی دیگر تکلیفی به اخذ مفاصا حساب دارائی هنگام اجاره ملک ندارند.

+ نوشته شده در  شنبه یازدهم شهریور 1391ساعت 10:30 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسمه تعالي

به : بازپرس محترم شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران 
از : دفتر حقوقی و حمایت قضائی كانون سردفتران و دفترياران

با سلام
احتراما – بازگشت به نامه شماره 880606/ ب14  مورخ 88/10/22 ، موضوع در جلسه کمیسیون حمایت و معاضدت قضائی دفتر حقوقی کانون مورخ 88/11/12 مطرح و نظریه مشورتی کمیسیون مذکور به شرح ذیل اعلام گردیده است :
« دفاتر اسناد رسمی در رابطه با تفویض وکالت که مستند به وکالتنامه دفاتر دیگر می باشد تکلیف و الزامی جهت استعلام از دفاتر تنظیم کننده سند ندارند  . »

       محمد گودرزی
دفتر حقوقی و حمایت قضائی
كانون سردفتران و دفترياران

+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم شهریور 1391ساعت 8:7 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسمه تعالی

به: دفتر محترم اسناد رسمی شماره 159 جیرفت

از:دفتر حقوقی و حمایت قضایی کانون سردفتران  ودفتر یاران

با سلام

احترامآ- بازگشت به شماره 607 مورخ 90/2/28 موضوع در جلسه مورخ 91/1/28 کمیسیون حمایت ومعاضدت قضایی دفتر حقوقی  مطرح و نظریه مشورتی اعضا کمیسیون به شرح ذیل اعلام می  گردد:

((به استناد قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی مصوب 1385 وایضا آراء  اصداری توسط کمیسیون وحدت رویه کانون سردفتران ودفتریاران همچنین رای شماره 4 مورخ 86/1/19 هیات عمومی دیوان اداری برای تنظیم اسناد رهنی (غیر تعرفی)نیازی به اخذ وارائه گواهی مالیاتی  موضوع ماده 187 قانون مالیات مستقیم نمی باشد ودر رابطه با قسمت دیگر سوال در خصوص تنظیم اسناد فروش وسایط نقلیه باری با توجه به مادتین 42و43قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 دفاتر اسناد رسمی هیچگونه تکلیفی بر اخذ مفاصا حساب مالیات مشاغل وسایط غیر سواری ندارند در خصوص اسناد اجاره نیازی به اخذ گواهی مفاصا حساب مالیاتی با عنایت به  قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی وآراء اصداری کمیسیون وحدت رویه کانون سردفتران ودفتر یاران وجود ندارد

دفتر حقوقی وحمایت قضایی کانون سردفتران ودفتر یاران

محمد گودرزی

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم شهریور 1391ساعت 8:21 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسمه تعالی

به:دفتر محترم اسناد رسمی شماره 159 جیرفت

از:دفتر حقوقی وحمایت قضایی کانون سردفتران ودفتر یاران

با سلام

احترامآ: بازگشت به نامه شماره 217 مورخ 19/5/89 موضوع در دفتر حقوقی کانون مطرح و نظریه مشورتی دفتر مذکور به شرح ذیل اعلام می گردد:

(( مطابق بخشنامه وحدت رویه شماره 43/17524-ور مورخ 85/7/1 ورعایت مفاد قانون تسهیل تنظیم اسناد  برای تنظیم اسناد رهنی به جز پاسخ استعلام از ادارات ثبت محل  استعلام از سایر مراجع ضروری نمی باشد

دفتر حقوقی وحمایت قضایی کانون سردفتران و دفتر یاران

محمد گودرزی

+ نوشته شده در  شنبه چهارم شهریور 1391ساعت 10:13 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
بسمه تعالي

به : دفتر محترم اسناد رسمی شماره 159 جیرفت
از : دفتر حقوقی و حمایت قضائی كانون سردفتران و دفترياران

با سلام
احتراماً – بازگشت به نامه مورخ 88/1/7 ، موضوع در جلسه مورخ 89/10/7 کمیسیون حقوقی دفتر حقوقی کانون  مطرح  و  نظریه مشورتی  کمیسیون مذکور به شرح ذیل اعلام می گردد :
«با توجه به اینکه مطابق ماده یک قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران ، دفاتر اسناد رسمی واحد وابسته به قوه قضاییه هستند و مطابق ماده 1287 قانون مدنی مأمور رسمی دولت در امر تنظیم و ثبت سند محسوب می گردند ،  بنابراین در اجرای ماده 34 قانون ثبت احوال هرگاه در هنگام تنظیم سند ، اسناد هویت متقاضیان مخدوش بوده یا در اصالت آن تردید وجود داشته باشد ، دفاتر اسناد رسمی می توانند مراتب را  از اداره ثبت احوال استعلام نمایند . »


دفتر حقوقی و حمایت قضائی كانون سردفتران و دفترياران
                محمد گودرزی

+ نوشته شده در  شنبه چهارم شهریور 1391ساعت 8:32 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  | 
با سلام : همکاران گرامی ایران عزیز  اگر مطالب جامع در مورد اجاره وتنظیم اسناد اجاره دارید خواهشمند است ارسال فرمایید همچنین در مورد مدت آن و از کدام مرجع استعلام گردد لطفا نام ونام خانوادگی وشماره دفترخانه وشهر آن هم مکتوب فرمایید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم شهریور 1391ساعت 9:10 قبل از ظهر  توسط بهروز جان فزا  |